PREDMETOVÁ KOMISIA CUDZÍCH JAZYKOV

Obchodná akadémia, Topoľčany

 

Členovia Predmetovej komisie cudzích jazykov v školskom roku 2013/2014:

Vedúci PK CUJ:    Mgr. Martin Huba (AJ, AJO)

Stáli členovia:      Mgr. Júlia Gálová (AJ, AJO, SPS), Mgr. Katarína Quintas (AJ, AJO, RJ), Mgr. Terézia Škorcová (AJ, AJO), Mgr. Veronika Múčková (AJ, DEJ)

                             Mgr. Helena Jarošincová (NJ, NJO), Mgr. Daniela Gajdošová (NJ, NJO), Mgr. Vladimíra Pešlová (materská dovolenka)

Externí členovia:  Mgr. Karolína Ducká (NJ), Mgr. Darina Ursínyová (FRJ)

V školskom roku 2013/2014 sa na našej škole budú vyučovať 4 cudzie jazyky: anglický nemecký jazyk (ako prvý a druhý cudzí jazyk a ako voliteľné predmety anglický a nemecký jazyk v odbore) a taktiež francúzskyruský jazyk (ako druhý cudzí jazyk).

Pri výučbe prvého cudzieho jazyka bude prioritou poskytnutie kvalitného jazykového vzdelania s využitím moderných vyučovacích metód, multimediálnych programov a internetu  tak, aby ich znalosti zodpovedali úrovni B1, resp. B2 Spoločného európskeho referenčného rámca a umožnili im zvládnutie štátnej maturitnej skúšky a úspešný vstup na trh práce v rámci Európskej únie.

V rámci druhého cudzieho jazyka sa zameriame na zvládnutie jazykových základov so zameraním na komunikačné zručnosti, ktoré budeme spolu s odbornou terminológiou rozvíjať i v predmetoch anglický jazyk v odbore a nemecký jazyk v odbore.

Výučba cudzích jazykov na Obchodnej akadémii Topoľčany má dva hlavné ciele:

-          prvotný cieľ je komunikatívny, t. j. osvojovanie si komunikatívnej kompetencie s cieľom rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti. Pripravuje žiakov k efektívnej účasti v priamej i nepriamej komunikácii, zároveň k prístupu k informačným zdrojom,

-          výchovno – vzdelávací cieľ formuje osobnosť žiaka, kritické myslenie, myšlienkovú a rečovú tvorivosť, motiváciu žiakov k dosiahnutiu čo najvyššej jazykovej úrovne a samostatnosť v učení. Vedie k porozumeniu medzi národmi a tolerancii k iným kultúram prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života.

Dôležitou úlohou je i začlenenie tém globálneho vzdelávania (akými sú globálne rozvojové vzdelávanie, environmentálne vzdelávanie, multikultúrne vzdelávanie, mierové vzdelávanie, ako i vzdelávanie k ľudským právam) do vyučovania cudzích jazykov, ktoré vedie k hlbšiemu porozumeniu rôznorodosti a nerovnosti vo svete, k príčinám ich existencie a možnostiam riešenia problémov s nimi spojených.

Naším cieľom je dosiahnuť, aby študenti disponovali kvalitnými jazykovými kompetenciami, ktoré by mohli efektívne využiť pre osobnú i profesijnú potrebu a boli pripravení na aktívny a plnohodnotný život v globálnom kontexte.